Nepavykus sukurti ekstravagantiško superautomobilio, Mercedes-Benz konstruktorių tikslu tapo komfortiškiausias ir saugiausias to meto automobilis. Pasinaudojant W116 konstrukciniais sprendimais buvo iš esmės sustiprintas salonas – panaudota nepažeidžiamos kabinos koncepcija, kai incidento atveju deformuojamos konstrukcijos, esančios už keleivių tūrio, o šis išlieka nepažeistas. Lyginant su pirmtaku „Strich 8” (114/115 serijos), jau turėjusiu apskaičiuotas deformacines zonas, buvo perkonstruotos ir sustiprintos stogo atramos bei pats stogo karkasas. Taip pat kruopščiai perprojektuotos priekinės ir galinės deformacinės zonos (iš viso jų yra trys), dabar sugeriančios daugiau energijos. Tuo pačiu deformacijos tapo lengviau prognozuojamos. Benzino bakas patalpintas už galinių sėdynių, zonoje, kuri netgi vidutiniškai smarkaus incidento atveju lieka nepažeista.
Siekiant sumažinti traumų, tenkančių vairuotojo galvai ir krūtinei, sukonstruota teleskopinė vairo kolonėlė. Vairas su neilgu vamzdžiu ir kolonėlės strypas sujungti specialia jungtimi, kurios dėka susidūrimo iš priekio metu vairas nepajuda vairuotojo link. Nuo pat pirmos dienos automobiliuose įrengti trijų taškų saugos diržai su automatiniais tempikliais. Vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio galvos atramos buvo įtrauktos į standartinę komplektaciją, tačiau besirūpinantys gale sėdinčiais keleiviais galėjo užsisakyti dvi arba tris galvos atramas jiems.
Didinant saugumą, į standartinę komplektaciją įtraukta galybė smulkesnių pasyvios saugos priemonių – šildomas galinis langas, priešrūkiniai žibintai, stabdžių kaladėlių būklės indikatoriai ir t. t. Durų spynų konstrukcija neleidžia incidento atveju atsidaryti durims, priekinis stiklas su plėvele, neleidžiančia jam sužaloti keleivius po smūgio, o “saugūs” šoniniai ir galiniai stiklai subyra į smulkius gabalėlius be aštrių briaunų.
Saugumu buvo rūpinamasi ne tik konstruojant automobilį, naujos priemonės “įvedamos” ir gamybos periodu. Taip jau 1979-aisias visuose automobiliuose pradėti montuoti saugos diržai ir antroje eilėje sėdintiems keleiviams, o lempų rankinis aukščio reguliavimas pakeičiamas patogesniu vakuuminiu. 1982-ieji metai saugumo požiūriu revoliuciniai – pirmą sykį vidutinės klasės automobilio pirkėjui pasiūlyta serijinė oro pagalvė, be kurios šiandien neįsivaizduojame jokio saugaus automobilio. C123-iojo saugos pagalvė sumontuota vairo rate ir išsiskleidžia per dalį sekundės. Gamintojas numatė 5 metų aptarnavimo intervalą ir labai įdomu, kad dauguma užsisakiusiųjų preciziškai laikydavosi šio reikalavimo.
Žinoma, prabėgus daugiau kaip 40 metų nuo debiuto, C123 jau nebėra saugiausias automobilis gatvėje, tačiau ir dabar Mercedes-Benz inžinierių sumanymai veikia puikiai – yra tekę matyti nukentėjusių avarijose automobilių su lyg pagal brėžinį sulankstytais kapotais bei sparnais ir nė kiek nepažeistu keleivių skyriumi. Savo laikmetyje tai buvo neabejotinai vienas saugiausių serijinių automobilių pasaulyje, kėlęs pavydą konkurentams ir džiuginęs vairuotojus bei keleivius.
Mercedes-Benz saugumo bandymai XX amžiaus 7-8 dešimtmečiuose
(publikuojama su Instagram kanalo autoriaus charles.chomka pritarimu)
View this post on Instagram
View this post on Instagram