Būtiniausi eksploataciniai skysčiai

Suvestinė būtiniausių eksploatacinių skysčių lentelė:

Mazgas Modifikacija Kiekis Medžiagos
Variklis 230 C, 230 CE 4.5 ltr.
+ filtras
280 C, 280 CE 6.0 ltr.
300 CD 6.5 ltr.
300 CD Turbodiesel 7.5 ltr.
Karbiuratorius 230 C, 280 C 60 cm3 Automatinių pavarų dėžių
skystis (ATF)
Mechaninė keturių laipsnių
pavarų greičių dėžė
230 C, 230 CE 1.3 ltr. Mechaninių pavarų dėžių
tepalas
280 C, 280 CE 1.6 ltr.
Mechaninė penkių laipsnių
pavarų greičių dėžė
230 C, 230 CE,
280 C, 280 CE
1.6 ltr. Mechaninių pavarų dėžių
tepalas
Automatinė pavarų dėžė 230 C, 230 CE,
300 CD
Užpildymas: 7,1 ltr.
Keitimas: 6,0 ltr.
Automatinių pavarų dėžių
skystis (ATF) + filtras
280 C, 280 CE,
300 CD Turbodiesel
Užpildymas: 7,3 ltr.
Keitimas: 6,2 ltr.
Vairo stiprintuvas 230 C, 230 CE,
280 C, 280 CE,
300 CD,
300 CD Turbodiesel
1.4 ltr. Alyva vairo stiprintuvams + filtras
Reduktorius 1.0 ltr. Hipoidinė transmisinė alyva
SAE 90, 85W90
Nivomatas 3.5 ltr. Hidraulinė alyva
Priekinio rato stebulė apie 60 g Atsparus temperatūrai guolių
tepalas
Tepimo taškai   Universalus arba konsistencinis
tepalas
Durų spynos   Specialus spynų tepalas
Akumuliatoriaus gnybtai   Specialus tepalas
Stabdžių sistema *  apie 0.5 ltr. Stabdžių skystis DOT4
Stiklų plovimo įrenginys Automobiliai be žibintų
apiplovimo
apie 3.0 ltr. Paruoštas langų ploviklis arba
vanduo su plovimo priemone
Automobiliai su žibintų
apiplovimu
apie 5.0 ltr.
Degalų bakas
(tame tarpe degalų rezervas)
230 C, 230 CE apie 65 ltr.
(apie 9,5 ltr.)
Super Plus benzinas, oktaninis
skaičius min. 98ROZ / 88MOZ
280 C, 280 CE apie 80 ltr.
(apie 11,5 ltr.)
300 CD,
300 CD Turbodiesel
apie 80 ltr.
(apie 11,5 ltr.)
Automobilinis dyzelinas
Aušinimo sistema 230 C, 230 CE 8.5 ltr. Aušinimo skystis
280 C, 280 CE 10.0 ltr.
300 CD 11.0 ltr.
300 CD Turbodiesel 12.5 ltr.

* Automobiliuose su mechanine pavarų dėže – kartu su sankaba.


Benzinas

98 MOZ/MON (dar vadinamas Super Plus) iš patikimos degalinės. E10 benzino su biopriedais naudojimas nerekomenduojamas. Degalų bako talpa:
– 230 C ir 230 CE modeliuose – 65 ltr. (rezervinis kiekis – apie 9.5 ltr. – įskaičiuotas),
– 280 C ir 280 CE modeliuose – 80 ltr. (rezervinis kiekis – apie 11.5 ltr. – įskaičiuotas).

Dėmesio, gamintojas rekomenduoja neperpilti degalų, t.y. pilti iki degalinės pistoletas išsijungs automatiškai.

Dyzelinas

Įprastinis mažo sieringumo C klasės dyzelinas iš patikimos degalinės. Norėdami užtikrinti sklandų variklio užvedimą ir darbą žiemos metu, naudokite žieminį A1 arba A2 arktinių klasių dyzeliną (stingimo temperatūra atitinkamai -26ºC ir +32ºC). Leidžiamas vasarinio C klasės dyzelino skiedimas žibalu tokiomis proporcijomis (dyzelinas : žibalas):
– kai aplinkos temperatūra 0…-10ºC – 70 : 30,
– kai aplinkos temperatūra žemesnė kaip -10ºC – 50 : 50.

Degalų bako dydis 80 ltr. 300 CD ir 300 CD Turbodiesel modeliuose. Rezervinis kiekis – apie 11.5 ltr. – įskaičiuotas. Dėmesio, gamintojas rekomenduoja neperpilti degalų, t.y. pilti iki degalinės pistoletas išsijungs automatiškai.

Variklis

Visasezoninės alyvos, kurių SAE 10W-40, 10W-50, 15W-40 arba 15W-50. Važinėjant tik vasaros metu, kai aplinkos temperatūra nenukrinta žemiau 0ºC – vasarinės alyvos, kurių SAE 20W-40, 20W-50 arba 30. Keičiamas alyvos kiekis:
– 230 C ir 230 CE – 4.5 ltr.,
– 280 ir 280 CE – 6.0 ltr.,
– 300 CD – 6.5 ltr.,
– 300 CD Turbodiesel – 7.5 ltr. 

Alyvos turi atitikti gamintojo rekоmendacijas. Standartinis variklio keitimo intervalas – 10’000 km, tačiau automobilį eksploatuojant sunkiomis sąlygomis (važiavimas mieste, trumpos kelionės, dažni užvedimai, priekabos tempimas ir t.t.), intervalą rekomenduojama mažinti iki 5’000 km. Kartu su alyva nepamirškite pakeisti alyvos filtrą.

Apie variklio alyvos sąnaudas galima spręsti po ilgesnės kelionės. Jos sąnaudos taip pat gali padidėti ilgai važiavus aukštais sūkiai. Alyvos sąnaudos priklauso nuo važiavimo būdo, tačiau neturi viršyti 1,5 ltr./1’000 km. 

Aušinimo sistema

Automobilio konstrukcija leidžia užpildyti aušinimo sistemą nudruskintu vandeniu. Nepaisant to, geresnis sprendimas naudoti vandens ir antifrizo mišinį, kuris talpina daugiau šilumos, tepa siurblį ir tausoja radiatorių bei kitus mazgus. Iš gamyklos išvažiuojantys automobiliai būna užpildyti aušinimo skysčiu, užšalančiu ne aukštesnėje kaip -30ºC temperatūroje. Prietaisų skydelyje esanti temperatūros matuoklė suderinta tokiam vandens ir antifrizo santykiui. Aušinimo skystis taip pat apsaugo aušinimo sistemą nuo korozijos.

Aušinimo skystis naudojamas ištisus metus ir turi būti atnaujinamas kas trys metai. Jei aušinimo sistemoje trūksta aušinimo skysčio, papildykite ją trūkstamu kiekiu vandens ir aprobuoto antifrizo. Prasidedant šaltajam sezonui patikrinkite aušinimo skysčio atsparumą šalčiui. Tai pakartokite atėjus dideliems šalčiams. Siekdami išvengti aušinimo sistemos gedimų, naudokite tik gamintojo aprobuotą antifrizą.

Aušinimo sistemos talpa:
– 230 C ir 230 CE – 8.5 ltr.,
– 280 ir 280 CE – 10.0 ltr.,
– 300 CD – 11.0 ltr.,
– 300 CD Turbodiesel – 12.5 ltr. 

Mechaninė pavarų dėžė

Transmisijų tepalas, atitinkantis gamintojo rekomendacijas. Keičiamas tepalo kiekis:
– 230 C ir 230 CE keturių laipsnių – 1.3 ltr.,
– 280 C ir 280 CE keturių laipsnių – 1.6 ltr.,
– visų modifikacijų penkių laipsnių – 1.6 ltr.

Mechaninėse pavarų dėžėse tepalo keitimo intervalas naudotojo žinyne nėra aprašytas, tačiau patyrę specialistai rekomenduoja atlikti tai kas 250’000-300’000 km. Laikantis šio patarimo ir taip ištvermingų 716.xxx (4 pavaros) bei 717.xxx (5 pavaros) serijų pavarų dėžių gedimo tikimybė tampa nykstamai menka.

Automatinė pavarų dėžė

Automatinių pavarų dėžių skystis (ATF), atitinkantis gamintojo rekomendacijas. Reikalingas ATF kiekis:
– 230 C, 230 CE ir 300 CD – 7.1 ltr. užpildant pirmąsyk ir 6.0 ltr. keičiant,
– 280, 280 CE ir 300 CD Turbodiesel – 7.3 ltr. užpildant pirmąsyk ir 6.2 ltr. keičiant.

Standartinis automatinių pavarų dėžių skysčio intervalas – 60’000 km, tačiau automobilį eksploatuojant sunkiomis sąlygomis (važiavimas mieste, trumpos kelionės, dažni užvedimai, priekabos tempimas ir t.t.), intervalą rekomenduojama mažinti iki 30’000 km. Kartu su ATF nepamirškite pakeisti greičių dėžėje esantį filtrą. Tai labai svarbu!

Stiklo ir žibintų apiplovimo sistema

Nors bendru atveju langų plovimui galima naudoti nudruskintą vandenį, saugesnis pasirinkimas yra specialus langų ploviklis be metilo alkoholio. Venkite vandens ir buitinių ploviklių (pvz. indų) mišinių, nes jie gadina gumines detales ir pažeidžia kėbulo laką bei dažus. Žiemą naudokite langų skystį, kurio užšalimo temperatūra žemesnė už -20…25ºC. Įprastai stiklo apiplovimo sistema talpina apie 3 ltr. skysčio, tačiau jei automobilyje įrengti stiklo valytuvai, montuojamas 5 ltr. talpos bakelis.

Kiti mechanizmai ir sistemos
– Karbiuratorius – automatinių pavarų dėžių skystis (ATF), 60 ccm.
– Vairo stiprintuvas – vairo stiprintuvo skystis, 1.4 ltr. Keisdami skystį nepamirškite pakeisti vairo stiprintuvo filtrą! Taip, yra ir toks.
– Galinio tilto reduktorius – hipoidinė transmisijų alyva, kurios SAE 85W-90 arba 90, keičiamas kiekis – 1.0 ltr. Eksploatacijos metu paprastai tik papildoma iki įpylimo varžto.
– Stabdžių sistema ir sankaba (automobiliuose su mechanine pavarų dėže) – stabdžių skystis DOT4, apie 0.5 ltr.
– Durų spynos – specialus spynų tepalas.
– Akumuliatoriaus gnybtai – specialus gnybtų tepalas.
– Tepimo taškai – universalus arba konsistencinis tepalas.